torsdag 29 januari 2015

Skymningsljus



Idag har vi firat lilla röda bolldagen. Den firas med valfri aktivitet med en röd boll, vi valde att äta små, röda, folieklädda chokladbollar samtidigt som vi spelade vänd tia efter maten. 



Jag har ingen aning om bolldagen verkligen existerar men det finns så många olika sorters dagar och den firas säkert någonstans, fast kanske inte just idag. Vi var sugna på godis och tyckte att det var en bra ursäkt för att äta choklad.


Spela spel med barnen är en utmärkt, kort och intensiv aktivitet som jag gillar, förutsatt att det finns någon form av tankeverksamhet involverad, tärningsspel typ Fia med knuff kräks jag på. Det är så skönt att ha lite större barn, de kanske inte är lika gulliga längre men roliga och bra som sällskap.


 Jag har tjatat om det förut men jag måste säga det igen, skymningsljus, det där som man skapar själv inomhus med massor av små lampor med svag belysning i det är bland det finaste jag vet....och barn som gör som mamma säger och låter mobilen vila under middagen. Det är också bra fast på ett annat vis.

1 kommentar :

  1. Jag skulle verkligen behöva ha hem dig, så jag får lite mys här. Jag har tappat stinget totalt...

    SvaraRadera

Vad tycker du?