tisdag 27 januari 2015

Handikapp och gåvor



Jag är så glömsk av mig så att det stundom känns som ett handikapp. För att inte glömma bort det som måste kommas ihåg så skriver jag listor, men ibland glömmer jag ändå, för jag kommer inte ihåg att titta på listan eller så tappar jag bort den... Och ibland kan jag inte läsa vad jag har skrivit, för jag är slarvig med. Då gör jag ett kryss på handen för ett kryss kan man inte tappa bort, men sen minns jag inte vad krysset står för eller så råkar jag tvätta bort det... Men jag försöker att inte bli arg på mig själv, för jag har fått något att väga upp glömskehandikappet med. Sånt som jag är bra på och som gör mig glad för att jag är bra på just det. Tex så kan jag locka fram spöken och andar och få dem att dansa för mig....


De flesta spöken gör som jultomten, de antar skepnaden av någon som nyss var eller är närvarande för att inte skrämmas för mycket och eftersom det bara var jag som var hemma när bilderna togs så blev följaktligen spöket väldigt likt mig.



Men här är hon, ganska lik om man får säga så om någon som är död.



Och hon dansade mer än gärna för mig.



Hon kunde liksom nästan inte sluta när hon väl fått upp farten....
Jag gjorde föresten en lista och skrev ner fler saker som jag tycker att jag är bra på men den har jag tyvärr tappat bort men det gör inget tänker jag, man får inte skälla på sig själv, några små handikapp måste man få ha. 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?