onsdag 10 december 2014

Snart lucia....


                                                 Jag föredrar min lussekatt utan russin.



De där tassarna. Jag älskar dem, som vita bomullsbollar. Men idag blev den ena gul när han stoppade ner tassen i kastrullen med linssoppa (tack och lov kall)  för att fiska upp en torkad limefrukt.


När jag var liten fanns det inga videoapparater eller dvd:er så vi fick leka våra favorit filmscener för att få uppleva dem. En av favoriterna var när Pippi bakade pepparkakor och skällde på herr Nilsson för att han klev i degen. I dag fick jag återuppleva just den scenen när Åke klev på mina lussekatter som låg för jäsning på en plåt. -Nej Åke! Kliv inte i degen. Bullarna blev platta....


                                Vi smyg tränar lite på det här men Åke vill inte vara lussekatt.

2 kommentarer :

Vad tycker du?