måndag 24 november 2014

Överleva



                                Nu handlar det om överlevnad och då är detaljerna viktiga.



Varmt innanför och utanpå är viktigt för att stå ut med vinterfukten och kylan. Inuti så älskar jag nu just det här teet från Yogi tea, man kan brygga om och om igen på samma lilla sked med te en hel dag. Jag silar av och slänger tillbaka i kastrullen och fyller på med nytt vatten så att är det redo att värmas på nästa gång suget sätter in. Lite blaskigt blir det kanske fram emot kvällen efter sjutton ombryggningar men desto godare blir det att få dricka nytt nästa morgon.
Och utanpå, en liten vit kanin att svepa runt halsen för att hålla nordan borta från att leta sig ner innanför kragen, fasa. Halsen är min känsligaste kroppsdel, förtjänar päls och ull och allt som är varmt.

2 kommentarer :

  1. älskar också den tesmaken, påminner mig om JUL och jag behöver få all stämning man kan tänka sig eftersom det här vädret är allt annat än juligt. Varm kram

    SvaraRadera

Vad tycker du?