lördag 29 november 2014

Mysigt och töntig



Batteridrivna ljus....för några år sedan tyckte jag att det var bland det töntigaste och fulaste som fanns men nu när jag (enligt mina tonårsbarn) själv blivit ful och töntig så passar dem mig precis. Att vara tonårsmamma innebär att man serveras "sanningar" som är svåra att bära men jag gör så gott jag kan och kompletterar med lämpliga accessoarer som batterivärmeljus och hemmapoppade popcorn i kompostpåse på bion. Det gäller att se saker på rätt sätt, batterivärmeljusen är egentligen en sorts ljusslinga (fast utan slinga), hemmapop är nyttigare och godare och hur cool man än är så är man alltid fel för sina egna tonåringar (kanske inte jämt). Hur som helst, när mörkret faller är batteriljusen mysiga och man kan varken elda ner sitt hus eller katt med dem (eller elaka tonåringar)....

2 kommentarer :

  1. dumma tonåringar tänker jag ibland, fast jag glömmer det snabbt. Du är fin och cool, precis som dina ljus och så tänker jag att du måste vara en av de snällaste människorna på jorden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. oooHHH nu vill jag nästan adoptera dig, du skulle nog vara ett väldigt snällt, roligt och pyssligt barn. Hör av dig om du tröttnar på din familj. Kram : )

      Radera

Vad tycker du?