onsdag 5 november 2014

Just så här...


Just så här trivs jag nu, med mitt gamla förkläde och nya kyrkogårdsstrumpor, bästa hemmadressen. Kotten tog barnen med sig hem från Rom, vem älskar inte att vara mamma till kottplockande barn? Hoppas bara att den inte var bebodd....jag borde väll ha stoppat in den i frysen direkt när vi kom hem, nu är det nog redan försent. Om det bodde någon där så har hen nog redan hunnit kolonisera vårt hem, hoppas inte. Däremot var jag duktig och stoppade in ullkoftan och pälskragen som jag fyndade på en loppmarknad på direkten när vi kom hem, tillsammans med pistageglassen som jag inte nändes lämna kvar i Rom. Glassen hade förstås hunnit smälta men blir nog som ny igen bara den får vila ett par dagar i frysen. Min kropp har vant sig vid pistageglass varje dag nu och det känns dumt att bryta den vanan alldeles för abrupt.

2 kommentarer :

  1. Hahhaaa, menar du allvar att glassen hänge med hem? Jag känner att det är helt tokigt - men samtidigt skulle det inte alls förvåna mig om du tog med den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu pratar vi vi inte om vilken glass som helst utan glass värd att döda för (nästan). Jag hade först tänkt äta upp glassen till frukost för att slippa kasta den men var sen inte sugen på att hetsäta glass till frukost så då var enda alternativet att ta med den hem. Glassen låg dessutom i en väldigt fin och transportvänlig plåtburk. Den som spar hon har.... : )

      Radera

Vad tycker du?