fredag 7 november 2014

Hjälpa till...



Det roligaste med ett nyfiket husdjur är allt sällskap och "hjälp" som man får, lite som att ha en treåring i huset igen.


                                             Nybadad och väldigt sugen på mellanmål....


Mitt dåliga samvete, vi umgås för lite, salamandern och jag. Inte alls faktiskt men jag vet inte om han lider av det. Lite sällskap har han i alla fall nu i form av en beundrande katt.


Varje gång Åke har badat pustar jag ut lite, inte för att han ogillar att bli blött det går fort och lätt att svabba av honom i badkaret. Men all hans päls ger honom ett ganska välpolstrat utseende och jag oroar mig för att han är lika tjock som han ser ut, men i blött tillstånd ser han mer ut som en svulten kloakråtta än en tjock liten gris. Så jag behöver nog inte oroa mig.




                Sa jag kloakråtta? Jag menar förstås skogsmus, en pytteliten hungrig skogsmus.

1 kommentar :

Vad tycker du?