onsdag 19 november 2014

Bästa presenten!


Äntligen eller redan, oj! I kväll när jag gick ut till hönorna så låg det ett pytteägg i kaninburen. Luckan står öppen hela tiden till kaninens bur och hönorna går in där titt som tätt. Jag har ingen aning om vem av dem som värpt och jag trodde att vi skulle få vänta till någon gång i vår innan de började värpa. Vårt första egna ägg, så gulligt, knappt större än ett plommon, undrar vad lilla hönan tänkte när hon valde ut sin plats och hur det kändes att lägga det allra första ägget i sitt liv. Frågan är bara hur ska vi kunna äta upp det? Just nu får det ligga i finskåpet så att vi kan känna på det och hålla i det. Tack lilla hönan. : )



2 kommentarer :

  1. kanske är det ett kaninägg?!

    SvaraRadera
  2. Men ååå jag blir helt till mig! Så himla gulligt!! �� Underbart!!!!! Kram Joa

    SvaraRadera

Vad tycker du?