onsdag 3 september 2014

Katastrof!


Varenda gång jag får ett brev med Västerås komun som avsändare drabbas jag av en liten ångestattack. Jag känner mig personligt förföljd av vårt biblioteket eftersom jag och mina barn är så slarviga med att återlämna böcker i tid. Vårt fel, inte bibliotekets förstås men jag känner mig ändå lite utvald och mobbad eftersom jag får så många brev från dem. Nu är det tack och lov inte bara bibblot som skickar brev märkta med Västerås logan så ganska ofta är det falskt alarm.



Igår var jag i alla fall duktig och trampade iväg med en bokkasse "läsecirkelböcker" till biblioteket (bara några veckor försenade) men, till bibliotekariens stora förskräckelse så var tre av böcker redan återlämnade. Så fick man absolut inte göra -alla böckerna i bokkassen skall återlämnas tillsammans! Så här får det INTE gå till! -Det här är ju en FULLSTÄNDIG katastrof!!! Vem tog emot böckerna!? (jag tappade fokus en liten stund när hon tog i med "fullständig katastrof", bibliotekarierna på just mitt bibliotek verkar inte vara av den tåliga sorten, lite känsliga. Det här var inte första gången som någon av dem ondgjort sig över mig och jag kan lova att när jag kliver in genom dörrarna till bibblan så är jag väldigt försynt, nästan mesig). Hon avslutade sitt anförande med att detta skulle hon ta upp på nästa personalmöte. -Vi måste ha ett personalmöte snart, MYCKET snart.
Jag hoppas inte hon menade att jag skulle vara med på det, jag fick nästan den känslan. Ärligt talat kan jag nästan inte föreställa mig något läskigare än ett personalmöte med arga, upprörda bibliotekarier....

1 kommentar :

  1. Har genom åren mött en del känsliga personer som arbetar på biblioteket. Men det finns ju några klippor, undrar hur de förhåller sig på dessa möten? Therese

    SvaraRadera

Vad tycker du?