söndag 21 september 2014

Haspen på


Nu har den fått sig en hasp mitt lilla hönshus, först skruvade jag dit den upp och ner men efter ett par svordomar blev det rätt. : )


Fortfarande en byggarbetsplats men jag kan nästan höra lite hönskackel om jag lyssnar riktigt noga...


 Den stora dörren är klar och den lilla är på gång, jag vet inte hur stort hålet behöver vara för en höna men Åke får i alla fall plats så det borde vara lagom så här.



Takpannorna är jag väldigt nöjd med, de fick vi av vår snälla snickare, de är gamla och redan dekorerade med alger och lavar vilket får hönshuset att se ut som att det är ungefär jämnårigt med människohuset.


Här ska jag ligga och ropa på mina små tanter att fikat är klart, jag inbillar mig nämligen att jag ska få plats med en stol här inne så att vi kan umgås riktigt ordentligt. Längtar så efter dem.  



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?