torsdag 25 september 2014

Fördelen med ett alter ego.


På teatern för en vecka sedan noterade jag ett skötbord på damernas toalett, jag frågade min man om det även fanns skötbord på herrarnas, han förstod inte ens vad jag sa.....
- Om det finns sjökort på toaletten? Nej det tror jag inte. (Och något skötbord fanns det visst inte heller).




Jag har två snöbollslyktor och tänker ofta att, nästa gång jag går på loppis ska jag unna mig en till, men sen blir jag snål. Men nu ska jag ta mig tusan se till att göra det! Tänk om de plötsligt blir super populära och tar slut. De finns förstås fortfarande att köpa nyproducerade men där går snålgränsen, så snäll kan jag inte vara mot mig själv. Bäst att slå till på två stycken så fort jag bara kan, en kan jag ju slå in och ge till mitt alter ego Maud i födelsedagspresent i november, jag är övertygad om att jag/hon kommer att bli jätteglad. En av många fördelar med ett alter ego är att man kan köpa fina presenter till den/sig åt båda hållen till och med (dubbelt så många presenter om ni förstår hur jag menar...).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?