lördag 13 september 2014

Duklängd...



Klippa eller inte? Hur lång ska en duk vara egentligen? Jag vet inte var jag ska sätta saxen så den får hänga ner på golvet ett tag...



Hur som helst, gardinen blev bra som duk eller kommer att bli när jag bestämt mig för var den ska kapas. Nu får den jobba extra som kattkoja i de böljande längderna.



Åke verkar sakna något i sitt liv, han går ofta och lägger sig hos porslinsdjuren här på bordet.



                                              Bland vänner och omkullvälta glas ligger den....


Som gjord för afternoon the och scones en regnig höstdag, att gå från gardin till duk måste ändå vara ett lyft. Tillvaron för den här tygbiten måste ha blivit så mycket mer spännande som duk hos en fyrbarnsfamilj med katt, i alla fall om den gillar att bli smekt med sylt och ketchup.

2 kommentarer :

  1. Fint hos dig! Har med dig i mitt instagram på fickan i Kina :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad härligt att få vara i Kina, och jag med på ett pyttelitet hörn. Passa på att rapa högt när du är där. //Sanna

      Radera

Vad tycker du?