torsdag 14 augusti 2014

Sensommar, sen höst


Luften känns lite, lite annorlunda allaredan, inte höst men definitivt sensommar. Jag både sörjer att sommaren går mot sitt slut och längtar efter höst. Jag älskar hösten, den känns mycket mer fri än sommaren. En nystart hänger i luften och jag rensar ut kläder och prylar och åker med bagageluckan ful till återbruket. Vilket i sig orsakar lite ångest, separationsångset och tänk om jag ångrar mig känslor men så skönt att komma hem och se lite mellanrum mellan allt som trängs här hos mig. I väntan på att bladen ska skifta färg så snokade jag fram en bild från förra hösten, våra rhododendronbuskar får alltid så vackra blad, längtar lite. Men först ska jag bara sörja, jag menar njuta av den sista skvätten sommar....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?