måndag 2 juni 2014

Djurmamma jag helst av allt vill vara,




Av alla sorters djurmammor som finns så skulle jag helst av allt vilja vara en ormmamma. Det här med att LAGA mat, VARJE dag, FLERA gånger dessutom.....det blir lite tröttsamt i längden.


Att servera maten vackert och verkligen lägga ner möda på att dekorera den, det är bara ett nöje men det är sällan kraften finns kvar till det efter en svettig timme i köket. Men tänk om jag bara kunde hoppa över all tillagning och bara lägga upp vackert på ett fat och ropa på mina små ormbarn.
- Kom och ät maten är pyntad och klar att sluka!!!



Det bästa av allt är att ormar äter ju inte varannan vaken timme som små människobarn (och framförallt tonårspojkar) gör. Ormbarnet nöjer sig med mat en gång om dagen eller till och med ännu mer sällan.


Visst är det mysigt att samlas runt matbordet till middagen och prata om dagen som varit men i min familj med fyra pojkar i åldern 10-16 år så blir det ganska mycket ret och tjafs vid matbordet. Med en hel kaja i munnen så tror jag inte att det finns så mycket utrymme för att retas, maten tystar munnen på ett effektivt sätt. Sen när alla är mäta och nöjda så kan man mysa på en solvarm sten tillsammans och trasselgosa in sig ordentligt i varandra....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?