söndag 8 juni 2014

Yin & Yang


                                                                     Semester i sikte!
                    Nu har har jag bara en enda natt kvar att jobba innan det blir semester!!!

Lite tidigt kanske men så är det för oss som kämpar för mänsklighetens överlevnad, vi får ta den tid som bjuds. Och visst är det bra att man kan ta semester ifrån ett sådant kall, tex stålmannen som också kämpar för mänskligheten men på ett litet annat sätt han får nog aldrig semester, stackarn.
I år ska vi inte resa bort utan kommer semstera hemma och på ön, mest på ön om solen skiner. Där har vi allt man behöver för en perfekt semester. Vatten att bada i och vindsurfa på och fiska ur. En stor brygga för sol och slapp (och yoga, jag har gått hela vintern och väntat på att få rulla ut min yogamatta längst ut på bryggan och yoga i morgonsolen med fiskmåsarna, vi får väl se hur det går med den romantiska föreställningen....) Sen har vi kohagar på andra sidan spången och läskiga grävlingar om man känner för att skrämma upp sig.
Jag tänkte försöka köra lite yin och yang tema under min fem veckors ledighet,  på ett ungefär....
Fika minst två gånger om dagen // promenera, springa eller yoga en gång/dag.
Bara tänka på mig själv ett par timmar // vara en snäll, rolig mamma/k-t, glad och tacksam fru en stund.
Vara nyttig, typ måla lite på huset // vara onyttig, typ dekorera komockor med blommor.
Boxas med mannen // vara snäll mot min mamma (det är hennes ö och vi bor där tillsammans).
Utflykter med båten // utflykt till skogen.
Jag kommer nog att vara rätt slut när semestern är över, också kommer ju Åke mitt i alltihopa...och hönshuset.

1 kommentar :

  1. Solhälsning på bryggan i morgonsolen lät härligt!

    SvaraRadera

Vad tycker du?