måndag 12 maj 2014

Veggofest


Jag skulle gärna sluta äta kött om det inte vore för att mina barn skulle flytta hemifrån om jag ens försökte. Men sakta, sakta försöker jag avvänja dem. Nu accepterar de nästan helt att vi äter vegetariskt en dag i veckan, snart kanske jag kan fasa in en dag till....



Till middagen gjorde jag bland annat grönkålschips, så himla gott och enkelt. Bara att rosta i ugnen med salt, citron och olivolja på ca 175-200 grader tills de fått ordentligt med färg. Ingen av barnen sa att det var gott men två tog om och någon sa -det här var väll ok...nästan en komplimang!



Nej, jag spelar inte schack det får de andra göra men brädet får gärna stå framme och ge hemmet en intellektuell prägel (tills man ser alla pjäser som rullar omkring på golvet bland dammråttorna). Fast snart kan jag skylla på att katten just slagit ner dem, åh vad det ska bli skönt. Vi kan skylla allt på honom, vem åt upp chipsen? Katten! Vem har hällt ut kaksmulor på mattan? Katten. Vem har tagit 50 kr ur min plånbok? Katten. Gud vad vi ska hålla sams i framtiden. Stackars katt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?