lördag 24 maj 2014

En linslus




Jag saknar vår gamla hammock som jag tog bort ryggstödet på och gjorde om till en säng, men den rostade sönder bortom räddning förra sommaren. Istället har jag tagit fram en av våra campingsängar som fungerar utmärkt om man får gömma den under en filt (ja den är extremt ful). Medan jag stod här och fotade kom en liten besökare och landade på bordet (precis under blomkrukan i bilden).


                   Talgoxen visste tydligen att det fanns blomvatten att släcka törsten med här....





 Nu har jag har lagt några ostbitar på kanten av fågelbadet så att den ska känna sig välkommen hit fler gånger. Som pensionär har jag planer på att tämja vilda fåglar så att de kommer och äter ur handen på mig men egentligen kanske jag kan börja redan nu. Jag älskar känslan av små fågelfötter, helst ska de sitta på fingret och hålla om det som en gren.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?