fredag 9 maj 2014

Bäst just nu...


Mitt sug efter trädgårdspyssel brukar vara som starkast så här års, sen går det i skov under resten av sommaren. I år ska jag åtminstone försöka hålla ångan uppe så att jag vattnar det som jag planterar ut...


Just idag fick jag fin hjälp av Noel, i morgon ska han få egna trädgårdshandskar så att det blir ännu roligare att utrota ogräs. Själv kan jag bli helt manisk och krafsa runt i gruset efter ogräs tills ryggen skriker och trots det tar de aldrig slut.....


De här ynkliga stackars palettbladskotten ska väll förhoppningsvis växa till sig nu när de äntligen slipper stå med rötterna i halvsunkigt vatten. Om de skärper sig så kan de till och med få fina krukor och bo ute på balkongen.


Rabarber finns det ett litet ynkligt stånd av och nu har "vi" visst redan skördat...jag får nog smygköpa lite mer i morgon om det ska räcka till mer än en pajbit. Glad fredag, jag fortsätter med det gröna och unnar mig en dammsugare...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?