lördag 22 mars 2014

Varde ljus och smuts


Ja, så blev det ljust igen. Underbart! Ljuvligt solsken och ett vardagsrum där minsta lilla paddkorn syns. Jag har varit super effektiv idag, bakom en gardin i vardagsrummet hade några små jultomtar dröjt sig kvar och när jag schasat upp dem på vinden så tog jag med mig påskriset ner. Så i år varade julen ända fram till påska.


Jag tycker verkligen om den här rumsgranen och  har lyckats hålla liv i den i snart ett halvår. Kanske mest för att den inte har hunnit bli så värst uttråkad, den är så fin så får den flytta runt mellan olika rum. Nu när den står här på soffbordet får den maka på sig väldigt ofta, de andra tycker att den skymmer tv:n. Någon bär bort den och jag ställer tillbaka, ett evigt kretslopp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?