fredag 14 mars 2014

Fredagsmys...


Lagom till helgen kom magsjukan... förhoppningsvis stannar den vid bara en drabbad. Jag har varvat med en grön hink och en röd balja hos det sjuka barnet. I den röda baljan badade han när han var liten, nu har vi den till blöt tvätt och för att spy i. Den funkar utmärkt till det senare eftersom den är så pass vid så behöver man inte pricka så noga.
Tugga maten noga instruerade jag de andra barnen vid middagen, då blir det lättare att spy upp den. Hoppas vi slipper.



Ikea säljer de här matlådorna, jag skulle vilja köpa på mig minst tio stycken. Det skulle se så fint ut med kylskåpet fullt av små ledsna hundar istället för som nu en massa tråkiga plastbyttor med diverse matrester. Om jag också blir sjuk i natt så blir det min tröst att unna mig några stycken och om jag inte blir sjuk så kan jag få några i belöning för att jag var så duktig med handspriten. Bra plan!


1 kommentar :

  1. Superbra tips till de andra barnen. Jobbigt för den sjuka... Jo jag såg de där lådorna på Ikea igår.
    Ville släpa hem ett gäng jag med men jag hade fullt i famnen med pallen och en dörrmatta.

    SvaraRadera

Vad tycker du?