fredag 17 januari 2014

Rosor för evigt


Om jag var stormrik så skulle jag köpa stora fång med snittblommor varje vecka. Men tyvärr så får jag hålla tillgodo med medelinkomst och får därmed njuta intensivt av blommorna när jag TAGIT MIG RÅD att köpa dem. Det innebär att jag inte kan städa köket de dagar jag har unnat mig för då hinner jag inte njuta. Men....



....tada! Titta, titta! Köket är städat och blommorna blommar fortfarande. Det beror på att det inte är vanliga rosor med inbyggd vissenhet utan de här har jag fyndat på myrorna. Stora, ljuvliga, gula rosor som kan stå här och prunka tills jag bestämmer att det räcker. För att det ska se lite mer levande ut så har jag fyllt ut med lite seglivat grönt. De gröna vissnar så småningom men står sig i alla fall längre än ett nystädat kök.


Någonstans i mina gömmor har jag en skär rosbrosch med en liten pälskant limmad runt blomman samt en strass sten på ett av blombladen, det var min mormor som gjorde den. Tyvärr så blev rosbroschen illa åtgången av en gris som bodde hos oss för många år sedan men iden är bra, jag ska återuppfinna den någon gång.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?