lördag 4 januari 2014

En matsal...


Inför julafton möblerade vi om här hemma, det här rummet som varit vårt tv-rum fick bli matrum och vardagsrummet fick ta över tv:n. Just så här såg det ut när min mormor bodde här, alla släktmiddagar åt vi här inne. Här serverade mormor en gång en hallontårta med en liten, liten hallonmask krypandes omkring på, idag skulle jag förstås inte bry mig ett dugg men då, oj oj....nästan jordens undergång eftersom jag älskade tårta lika hett som jag avskydde maskar. Men till slut, efter många tårar vann begäret över avskyn och jag åt mina tre bitar.
Eftersom jag vägrar att byta ut vårt runda, rosa matbord i köket som egentligen börjar bli lite för litet för vår sex personers familj så kommer vi nog att äta alla middagar här inne i fortsättningen. I en riktig matsal som en fin familj, synd bara att vi inte klarar av att leva upp till hur en fin familj för sig, (utom jag då förstås). Men om inte barnen kan nudda varandra av misstag när vi äter så kommer det i alla fall bli lite lugnare vid middagarna. Och tänk en dag så har de vuxit ifrån petret, åh vad jag kommer att sakna det då....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?