torsdag 19 december 2013

Längtar...


Nu längtar jag efter dagsljus, ska jobba min tredje jobbnatt nu i natt och har inte sett dagsljus sedan i tisdags. I morgon lyfter vi fram julgranen, i min almanacka står det skrivet sedan någon gång i januari exakt var julgransfoten står gömd. Förra julen var den försvunnen och dök upp först efter jul. Så för säkerhets skull så skrev jag en liten påminnelse till mig själv, vilket jag är mycket tacksam för. Ofta tänker jag på mitt framtida jag som en mycket mer kompetent och redig person än den jag är för stunden. Tyvärr så förblir jag precis som jag är hela tiden och just därför behöver jag små minnes anteckningar som stöd. Egentligen så borde mina att göra listor utvecklas till mycket mera stränga dags scheman med exakta tidsangivelser hur länge varje aktivitet får ta så att jag inte sitter med kaffet och tidningen i evigheters evighet som det gärna blir är huset är tomt. Fast kanske, kanske är jag en lite bättre människa när jag vaknar i morgon strax efter lunch, annars får det bli en lista. En sträng en.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?