fredag 13 december 2013

Glad Lucia!




Juli Dench fick bli årets lucia hemma hos oss, hon är lagom läskig och känner sig förhoppningsvis ärad.
Idag tänkte jag efter riktigt ordentligt när jag skulle formulera min julklapps önskan och kom fram till att det enda jag önskade mig var julfrid. Det tyckte min man var en omöjlig önskan och jag höll med honom, julfrid är på något sätt omöjligt att uppfylla med fyra barn och en massa hållpunkter som ska hinnas med. Vi satsar på att få uppleva frid (och fred) på juldagen istället, då ska vi äta kalkon och inte ha några ambitioner alls. Eftersom min julfrids önskan är typ den töntigaste (och omöjligaste) julklapps önskning som jag någonsin haft så tänker jag skriva ihop en lång och väldigt materialistisk önskelista istället, jag försökte i alla fall vara fin människa.

1 kommentar :

  1. årets lucia, jag dör! jag har sagt det förr, jag säger det igen, DU GÖR MIN DAG!

    SvaraRadera

Vad tycker du?