torsdag 5 december 2013

Barn alster


Mitt mellan barn går i årskurs 7, för några veckor sedan fick han i skoluppgift att göra konst utav skrot under temat: rädda världen. Men eftersom han alltid ska bestämma själv så valde han att måla istället för att göra skrotkonst men höll sig i alla fall till temat och målade en panda, WWF symbolen. Helt objektivt måste jag säga att tavlan blev underbar i all sin enkelhet och kommer alltid att få stå framme på en fin plats.
Riset är från början ett julris som sedan blev ett påskris med and fjädrar som jag och barnen plockat längs ån en bit härifrån. Men jag nändes inte städa undan riset så det fick bli ett året runt ris som funkar både till jul, påsk och alla de andra dagarna.

På natten när alla andra sover så har jag märkt att vasen blir lite självlysande, himla snyggt.....




2 kommentarer :

Vad tycker du?