måndag 25 november 2013

Nyttig skönhet


Tänk att man för ynka 35 kr kan köpa en sådan här skönhet. Amaryllisen är vacker både framifrån och bakifrån. Häromdagen lyckades jag ofrivilligt rapa blomman i nacken när jag stod och beundrade den för mig själv i köket. Den vickade lite oroligt på sig i vasen men tog emot min ursäkt med högburet huvud. I vanliga fall beter jag mig aldrig så, man måste ha kontroll på sina kroppsöppningar men något hos blomman fick mig att helt slappna av, det var säkert nyttigt. I alla fall för mig.

2 kommentarer :

  1. blomman är vacker, men vasen, VASEN!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, visst är den, fyndad på auktion. Bra att du håller med mig om att den är fin, jag fick lite ångest när jag släpade hem ännu en pryl. Snart tappar jag bort mina barn i detta hav....

      Radera

Vad tycker du?