söndag 10 november 2013

En bortglömd puttrig vrå.


Jag kan fortfarande plocka blommor om jag vill, men det blir mest sådana som har vissnat. Trots att jag hela tiden glömmer bort att vattna mina pelargoner så blommar det snällt ändå.



            En liten skymt av November ljuset där ute, just den där nyansen på himlen är så fin.








Vissna och spretiga pelargoner och en liten flik av en indisk sari som jag köpte av en kvinna i Indien som skrattade fram varannan mening.


Husets bortglömda hörn, vi är så dåliga på att att hitta ner hit med våra kaffekoppar trots att det är så puttrigt här nere. I morgon när alla gått till sitt, utom jag då som är ledig så ska jag ta mitt kaffe och söndags tidningen som jag aldrig hann läsa idag och gå ner hit och puttra för mig själv.
Jag har lärt mig en ny synonym till mysig som låter mycket roligare och nu försöker jag hjärntvätta er med den som ni kanske märker.....

6 kommentarer :

  1. En klockren synonym! Ska aldrig mer använda mysig! Så den puttriga verandan är NER? Trots sin slående utsikt. Hur högt bor ni egentligen?
    Och vilken pangsnygg ny bild du har i headern!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst är det ett bra ord och mycket roligare att säga. Och tack, har dock försökt minska ner bilden i headern, den är lite för stor. //Sanna

      Radera
  2. Hoppas du hittade dit ner idag, lät som en underbar plan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gjorde jag och med en ny kopp i handen....//Sanna

      Radera
  3. Kul att hitta din blogg. Och vilka fantastiska fönster, och vilken utsikt! Tänk att ha en sådan bortglömd plats.
    /Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Angenämt att ha dig här Emma! Riktigt bortglömd är den väll inte, men jag är dålig på att gå hit och sätta mig. Så på sätt och vis är den ju faktiskt bortglömd, knäppt. //Sanna

      Radera

Vad tycker du?