torsdag 17 oktober 2013

Spökris


I somras snubblade vi över en trolleributik när vi var i Barcelona. Det var kolmörkt där inne och den såg ut att vara minst 100 år gammal, tyvärr skulle den precis till att stänga så det enda jag han köpa var ett gäng skelett. Då kändes halloween väldigt långt borta....


                              Men nu drar det ihop sig för spökris och annat spännande.....



Vår låda med halloween pynt blir större för varje år och lika rolig som den är att packa upp, alla högtider, födelsedagar och semestrar inleder jag med att lättad konstatera att jag fortfarande är vid liv. Jag springer inte runt med en ständig dödsångest jag är bara glad att jag får vara med liksom. Lika tråkigt är det att städa bort allt, själva städet är ok men då, när jag packar ner allt så undrar jag förstås om jag kommer att få packa upp allt igen om ett år. Fast den går över snabbt, den där existentiella ångesten, det finns ju alltid en ny högtid eller födelsedag runt hörnet som känns rimlig att överleva till...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?