fredag 11 oktober 2013

Auktionsfynd...



Nämen oj då.... Jag råkade visst lägga bud på en låda med lite allt möjligt i. Det var golvvasen i grönt som jag ville ha. Något jag verkligen inte behövde var ytterligare en lampa, särskilt inte en ur kategorin franslampor. Men, nu blev den min och då får jag väll lov att ta hand om den. Efter två varv runt huset med lampan i högsta hugg så hamnade den här, på glasverandan.
Jag känner mig ofta lite obekväm första natten med ett nytt loppis/auktionsfynd i huset. Tänk om objektet även inkluderar en ande eller ett spöke???? Jag har ingen aning om hur spöken och andar tar sig in i hus men jag har ett svagt minne av att någon har berättat för mig att ägaren till en gammal möbel, sak eller klädesplagg kan komma och hälsa på för att se till sin gamla klenod.
Hoppas, hoppas verkligen att hen gillar lampans placering.....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?