onsdag 25 september 2013

Fobi?



Jag misstänker att jag har drabbats av äppelfobi, trädgården svämmar över av äpplen och jag tittar bara på. Äppelpajer har jag gjort ganska många och några glas äppeljuice har slunkit ner men sen tog det stop. Jag borde ha kokat massor av mos och fyllt frysen med små äppelbitar till pajer i vinter men det blir liksom aldrig av, jag skjuter upp och hittar på ursäkter hela tiden... Istället försöker jag ge bort äpplen, skickar med barnen till skolan och lägger fram dem som dekoration. Våra fina äpplen, de känns mer som ett ok än som en tillgång. Men till helgen kanske jag ska ta och mosa lite.....

3 kommentarer :

  1. Paj på jobbet mitt i natten är ju aldrig fel! ;o) Vill du bli av med en kasse eller så så tar jag gärna! Båda mina äppelträd dog förra året så jag får inga alls. //Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska få äpplen! Då kan vi ju bjuda varandra på paj...//Sanna

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera

Vad tycker du?