söndag 25 augusti 2013

Björnöholme


Det gula, det som knappt syns här är ett guppande fält av blommande näckrosor. Om jag var lite modigare så skulle jag knäppt några bilder när jag simmar bland dem, men jag vågar bara bada vid vår brygga. Är livrädd för hajar, skridskoåkare och annat läskigt som sägs driva omkring i vassen.


Just här har jag bestämt att det bara finns mycket små fiskar, små och rädda. Så här vid vår brygga går det bra att bada.  


Tack solen för att du jobbade så hårt den här helgen när jag fick vara ledig och du vinden, hoppas du hade det bra där du var. Stanna gärna borta ett litet tag till.
Att få vistas vid en sjö när det är helt vindstilla men ändå lite svalt i luften så att man inte saknar vinden är fantastiskt, som att ute förvandlas till ett enormt rum där allt får plats. Ett himla bra rum.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?