onsdag 10 juli 2013

Små minnen



Några baddagar blandat med jobb, sen åker vi hem igen. I bilen tänker man så bra, tittar på det som svischar förbi och låter tankarna vandra fritt. Jag ser en häst i en hage som kissar och minns plötsligt Hasard. Min första kärlek, jag var tio år.


Han var en gammal kronhäst, stor, beige och lite trög. När hingstar eller valacker kissar fäller dom ut snorren, sen när de är klara så försvinner den mirakulöst in i kroppen igen. Men min tröga, trötta älsklingshäst somnade ofta efter att han kissat och glömde bort att hissa upp. Det värsta var att hans snorre var fulast i hela stallet, alldeles fjällig. Ibland stod det en skock av tjejer och skrattade åt min älskling när han somnat efter kissningen, det sved. Så en gång när ingen såg, smög jag dit och försökte snygga till honom (usch det här börjar låta som en porrnovel...) Livrädd för att bli upptäckt och försiktigt så att hästen inte skulle vakna pillade jag bort det värsta. Ingen upptäckte mig, varken häst eller tjejmobb, men som jag minns det var han ett hopplöst fall.
Det är lite trist det där med djur som ser fina ut vid första anblicken sen har de något som gör dem lite äckliga, som tex en katt med stolt svansföring, ser jättefin ut, sen när den vänder ryggen till så ser man hela anuset, inte så gulligt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?