torsdag 4 juli 2013

Ett fd gråsuggedagis


 I den blåa soffan låtsasdricker jag kaffe ganska ofta. Jag tycker om att ha sittplatser att titta ut på, men vem har tid att sitta ute och sörpla kaffe i tid och otid?



Men då och då sitter vi där på riktigt, med sockerkaka, saft och kaffe. Trässkivan hittade jag i ett förråd, tills vidare vilar den på två pallar. Kanske får den riktiga ben någon gång eller så får det vara så här.


Jag var faktiskt på väg att kasta den här träskivan och hade slängt ut den ur förrådet. Men jag ångrade mig och plockade upp den ur busken där den hamnat, på undersidan satt det hundratals små och halvstora gråsuggor och tryckte. Träskivan hade uppenbarligen förvandlats till ett gråsuggedagis, de blev nog lite sura när jag svepte bort dem med min stora (handskbeklädda) hand. Gråsuggor avskyr sol så de sista försvann snabbt när träskivan åkte ut i solskenet, hoppas jag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?