lördag 22 juni 2013

Stackars blommor


Först blir jag uppvaktad med en liten svettig blombukett "till världens bästa mamma". Dagen efter blir vi oense och blombuketten krävs tillbaka. - Jag ska aldrig mer plocka blommor till dig, du är världens dummaste mamma!! Han rensar vaserna från sina blommor, springer ut på balkongen och håller dom över räcket - Om du inte säger att jag slipper vara med på gympan så kastar jag dom. - Sluta! du slipper inte gympan bara för att du inte vill vara med och låt blommorna vara. Jag vänder mig om och går samtidigt som han släpper taget om blommorna med ett vrål. Sen gråter han ännu mer -ååhhh mamma du skulle ha stoppat mig, jag ville inte kasta blommorna. Vi tittar över räcket på blommorna, långt där nere ligger dom. Vi plockar nya efter skolan försöker jag trösta, han gråter och säger förlåt.
Det känns skönt att slippa sådana morgnar på ett tag....inte bara barnen gillar sommarlov.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?