onsdag 26 juni 2013

Spetsmössa



  Den av mig hatade kirskålen bjuder på vackra blommor och plötsligt tycker jag om den, lite.


                        Faktiskt är den ganska användbar, om man nu vill se ut som en påve.



Den där blicken, betyder den sluta håna mig eller är uppmärksamheten positiv?
Idag spenderade jag väldigt lång tid hos polisen för att fixa nya pass åt  Noel och Teodor. Jag förstår inte varför alla andra människor måste ha lika dålig framförhållning som jag. När det äntligen blev vår tur så besvarade jag frågan om hur långa de var med, "jag mätte dem när vi kom hit och då var de 140 respektive 157 men det var ju ett tag sedan" (+ ett litet leende, det är ju inte precis polisens fel att folk inte kan planera bättre)... Det kändes som att hon hört det några gånger förut, det var bara jag som skrattade.... Om två och en halv vecka så åker vi till Barcelona!!! Fast inte så att jag längtar ihjäl mig, en gång blev jag rånad där och barnen blir alltid hysteriskt gnälliga när temperaturen närmar sig 30° men lite trevligt ska jag nog få det, jag har ju min man. Han kan nog skydda mig mot både rån och gnäll (eller så kanske jag kan bjuda med den där trötta polisen).

1 kommentar :

  1. Tycker att dina inlägg är enormt roliga och jag skrattar gott åt dina foton! Så söt kanin!!!

    SvaraRadera

Vad tycker du?