måndag 3 juni 2013

Mmmm....


Den ultimata sommarmaten, jordgubbar med vad som helst. Här med vaniljkesella och flagad mandel. När det gäller jordgubbar är jag rasist och kan bara tänka mig att äta de svenska, men jag kan gärna lukta på jordgubbar från andra mer soliga länder. Doften är alltid fantastisk men de är ingen ide att köpa dem eftersom de oftast knappt smakar något. Lukta på mat är ett underskattat gratisnöje, oftast är det just doften som väcker starkast känslor, begär, lust... Tänk att cykla förbi ett bageri tidigt på morgonen eller passera ett kafferosteri med bilen plötsligt är hela bilen fylld med doft, grannen som grillar och sura jordgubbar från Spanien.    

1 kommentar :

  1. Jag tycker att det såg fantastiskt gott ut! Så jag går och tar mig lite jordgubbsglass tror jag ;)

    SvaraRadera

Vad tycker du?