torsdag 13 juni 2013

Bästa middagen!


Igår åt vi middag ute, för att fånga de sista solstrålarna flyttade vi bordet till en ny plats. Laga mat är öken ibland men igår provade jag ett nytt recept som var en riktig hit, en pasta gratäng från Coops tidning Mersmak. Superenkelt och jättegott!

Blanda 1 burk tomatsås (vitlökssmak), 2 dl creme freche och 2 dl vatten. Häll det över 500 g färsk tortellini i en gratängform. Riv över ett lager parmesan och grädda i 200 C i ca 20 min. Jag gjorde dubbel sats för min 15-åring äter som en varg (både i mängd och bordskick) och vill helst ha lagad mat till frukost. Just det gör mig ibland irriterad när han äter upp "min" lunch istället för socker flingor som de andra barnen vilket också gör mig arg för att de äter så onyttig frukost. Ibland är jag omöjlig... Jag borde prisa honom som väljer en nyttig frukost.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?