fredag 31 maj 2013

Tröghet


Alla älskar inte sommaren, min krukgran är inte direkt överförtjust över solljuset och har fått flytta in i skuggan. Jag insåg idag när jag stod i mataffären och stirrade på nektariner att jag lider av någon slags årstidströghet. Jag tänkte att "nektariner ska jag köpa sen, när det är säsong för dem" men i samma stund insåg jag att nu är det ju faktiskt sommar och därmed i högsta grad nektarin säsong. Jag ligger alltid lite mentalt efter när det gäller byte av säsonger och på så sätt blir mina somrar onödigt korta.



 I och för sig snöade det lite häromdagen men nu ska jag verkligen se till att jag inser att det är sommar så att jag hinner med den (det ligger en stor påse med nektariner i köket som påminnelse...).

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?