måndag 13 maj 2013

Rabarberpaj





Jag har ingen egen rabarber utan får köpa mig årets första. Finns det något vårigare än sötsur rabarberpaj? Sen blir man härligt sträv om tänderna. Jag gör egen vaniljvisp av ägg och socker som vispas hårt och blandas med lättvispad grädde med lite vaniljsocker i. Inbillar mig att det är nyttigare än den köpta vaniljvispen, jag gillar inte att äta sådant med långa krångliga namn.






Vid en sex, halvsju lägger sig solen bakom katten som vinkar i köksfönstret och äntligen så får han någon som vinkar tillbaka. Ungefär en halvtimme vinkar de till varann sen försvinner skuggkatten till sitt och vår katt blir ensam igen.

3 kommentarer :

  1. Sjölvklart, de där långa namnen är jobbiga. Undra om jag ska testa att göra som du. Men...då kommer vi till det där med matlagning/recept. Jag är ju inte så bra på det. Så att höfta till det kommer inte att funka. Har du ett recept jag kan gå efter? ;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Visst har jag ett recept! Jag tar ungefär 3-4 dl grädde till 2 ägg, knappt 1/2 dl socker och 2 tsk vaniljsocker. Hur söt man vill ha är en smaksak, prova dig fram. Hoppas det smakar// Sanna

    SvaraRadera
  3. Åh tack!! Jag ska skriva upp imorgon, just nu orkar jag inte resa mig efter papper och penna ;) Kram!

    SvaraRadera

Vad tycker du?