onsdag 15 maj 2013

Penseér


I år hade jag ingen lust till penseér, jag som brukar börja längta redan i februari. Mitt vårsug vaknade sent i år. Men nu står jag med näsan i jorden så fort jag har några minuter över och plötsligt var jag tvungen att köpa mina penseér trots att säsongen nästan är över. Hittade den finaste färgkombinationen, olika lila toner. Jag älskar verkligen de här blommorna, tur att jag han på dem.


När jag flyttade runt mina jordhögar igår stod Teodor i köksfönstret på andra våningen och läste högt (skrek) ur Leilas Lindholms, A piece of cake, -Mamma, kan vi baka lyxig choklad tryffel? Cupcakes? Hallonmarängtårta då? För varje förslag läste han upp vilka ingredienser som skulle ingå för att fresta mig. -Låter det här gott mamma?
Till slut enades vi om en italiensk ostkaka, Torta della nonna, den lätt för god för att hitta på ursäkter att inte baka (och det var roligare att säga än chokladbollar, Torta Della Nonna). God var den, men nästa gång ska jag prova att grunda formen med päron, ha i mer socker och ännu mer mandlar och pinjenötter. Mina barn gillar verkligen Leilas kokbok, själv gillar jag Leila, hon ser ut som att hon är gjord av dyr choklad och om jag någon gång träffar henne på riktigt så kommer jag få lägga band på mig för att inte prov bita lite i henne.

1 kommentar :

  1. Bakning är ju inte min grej som sagt..men det låter så gott! Hoppas det smakade, det ser så ljuvligt ut! Kram!

    SvaraRadera

Vad tycker du?