fredag 24 maj 2013

Nyputsat


                                         I varenda vrå har jag rensat, putsat och gnott.


Putsat fönster så att armarna värkte mer än efter ett gympass (varför går man egentligen på gym när man kan få nästan lika mycket muskelsmärta av att städa?).


                                 Nu ska jag stå här och vänta på att syrenerna ska slå ut.





                           Mina fina andfjädrar och mitt julris, det tänker jag inte städa undan.


                                        Inte en chipssmula kvar på farmors gamla finmatta.


                                     Från trädgården, nästan finaste bukettblomman jätterams.


Lika glad som jag blir varje år när de slår ut lika mycket värker det för att det är en så kort tid och bara en gång om året...


När jag gjort allt klart så kommer dom hem, mina små skolpojkar och struntar glatt i mammas välstädade tvrum och nytvättade soffdynor för det finns ju vattenmelon och kletiga kolor. Jag tycker att de ska sitta nakna i badkaret och äta melon, men det vägrar dom.
Städa är som det eviga kretsloppet i naturen vi bidrar alla med våra bitar....

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?