måndag 27 maj 2013

Avslutning



I går på mors dag var det avslutning med vårkonsert på musikskolan, Noel har spelat trummor en termin och fick spela upp en liten truddelutt. Det gick rätt så bra, för jämfört med ex trumpet och klarinett så är det inte så svårt att få trummor att låta som trummor. Jag var inte beredd på att det skulle kunna låta så illa som det gjorde när en del av barnen spelade och fick bita mig ordentligt i tungan för att inte skratta. De var ju väldigt söta alla barn när de stod och tutade i sina instrument men det lät som sagt förskräckligt emellanåt.



Tydligen så fanns det fler än jag som tyckte att det lät lite illa och inte blev lättare att hålla sig för skratt när jag fick syn på den här lappen mitt under konserten. Men som tur var satt jag bredvid min mamma och skötte mig därför exemplariskt hela tiden. Lite generad blev jag en gång när hon sjöng lilla snigel för den främmande pojken som satt bredvid hennes andra sida. Han såg också lite förskräckt ut men hon ville bara visa att hon kunde låten han skulle uppträda med...(och sen tycker mina barn att JAG är pinsam!!!)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?