lördag 20 april 2013

Trädgårdsjobb




Idag har jag rensat 100 kg ogräs och kärrat ungefär lika mycket grus. Förra sommaren beställde jag hem 11 ton grus och det mesta ligger fortfarande kvar nere vid gatan. Grusgångar är fint i en trädgård tycker både jag och ogräset, mellan oss pågår ett ständigt krig som jag tänker vinna i år. Helst utan fusk (ogräsättika).


Fast lite skönt har jag också haft, det är ju lördag.  Just idag, på balkongen fick jag och mannen uppleva ett magiskt ögonblick, i ungefär tio minuter hade vi alla barnen runt omkring oss och ingen var arg eller sa något dumt till någon. Förmodligen berodde det på att alla fyra hade munnarna fulla med rulltårta, men ändå sådana stunder känns fantastiska (särskilt när även jag också hade munnen full med rulltårta = dubbel lycka). Sen när rulltårtan var slut blev det som vanligt igen...




Istället för att diska efter fikat svimmade jag lite i köket sen gick jag ut och krigade igen. Dubbelvikt på knä i gruset fick jag en angenäm aha-upplevelse. Om man äter rulltårta med chokladsmörkräm och dricker kaffe till så kan man om man jobbar riktig hårt få små, små uppstötningar som smakar chokladboll. De var så små att jag bara anade smaken i munnen men ändå väldigt goda. Tänk att jobba hårt och få små osynliga chokladbollsexplosioner munnen med jämna mellanrum, inte konstigt att jag hade svårt att sluta rensa...


2 kommentarer :

  1. Som vanligt är du en förebild för att ta vara på de där små små stunderna. Värdefulla, trots att de ofta bara passerar det undermedvetna. Hurra för dig!

    SvaraRadera
  2. Vackra vackra bilder! Hälsning Johanna

    SvaraRadera

Vad tycker du?