onsdag 6 mars 2013

Mamma!!???


Jag gillar knepiga barnfrågor och tycker att jag är ganska bra på att förklara men ibland så blir inte resultatet av min förklaring riktigt som jag tänkt. Frågorna blir fler än svaren.....

-Mamma hur vet man att det har funnits dinosaurier på riktigt?
-Man har grävt upp skelett efter dom och sen har man gissat sig till hur de såg ut med hud och muskler.
-Men hur vet man att dom djuren hette dinosaurier?
-Det visste man inte man bara bestämde att dom skulle kallas för dinosaurier, precis som när du föddes då bestämde vi att du skulle heta Noel. 
-Jaha! Så på riktigt heter jag något annat, ni bara hittade på Noel.
-Nja vi är ju dom som bestämmer ditt namn.
-Ja men på riktigt så heter jag inte Noel ni bara hittade på!
(lite tyst för sig själv) -undrar vilket som är mitt riktiga namn? Kanske om gud finns så vet han. Jag har nog ett gudnamn också. Mitt riktiga namn.....

Jag började också tvivla, vi hittade ju faktiskt bara på. Tänk om det blev fel? Tänk om ingen har fått rätt namn? Stackars oss människor......

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?