söndag 24 mars 2013

Gå på stan


                           Att gå ner på stan kan vara lite läskigt beroende på vilken väg man tar.



 Sedan några månader tillbaka hänger det här spöket i ett träd som jag passerar på vägen ner till stan. Om det blåser ute fladdrar det och kämpar för att ta sig loss, jag är rädd att det ska lyckas när jag passerar och skyndar mig alltid förbi. Samtidigt så skäms jag, ingen gör ju något. Ska hen sitta fast i trädet för alltid?


Några minuters promenad från spöket dyker den här skylten upp och varje gång jag ser den så måste jag stanna och läsa. Står det fortfarande samma sak? Menar dom verkligen precis det som står? Alla ändamål? Jag tänker på massmördare, hur dom går längs gatan och letar och lyser upp när de får se skylten. Ja men här är det ju!  Själva affären ligger diskret placerad på en innergård, jag har aldrig vågat mig in, törs inte, tänk om det finns fler kunder i affären. Kunder som blir sugna på att prova sin nya kniv när de får syn på mig.  En affär för massmördare i min lilla stad... Hjälp där kommer det någon, jag skyndar mig vidare och bestämmer mig för att ta en annan väg hem, igen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?