onsdag 20 februari 2013

Vallmodrömmar


Idag har jag dragigt igång årets första födelsedagsbakande och till min hjälp hade jag ett av födelsedagsbarnen och tidningen Allt om mat vars senaste nummer är en bakspecial.



Drömmar med citron och vallmofrön fick det bli, receptet skulle räcka till 40-50 kakor men vi fick bara ihop drygt 25 stycken. Jag misstänker att assistenten provsmakade lite för noga, själv smakade jag bara fyra eller kanske fem kluttar. Hur bilderna skulle tas fick jag också hjälp med... Syns jag nu mamma? Är min hand med nu mamma? Vänta jag hämtar hjärtstenen också den måste vara med.




Så här skulle bilden se ut tänkte jag, och det blev ju.....jättetråkigt. Vem vill titta på en prickig kakdeg? Drömmarna blev goda, jag har gömt dem i frysen och får nog baka fler i morgon för frysta småkakor är omöjliga att motstå...

2 kommentarer :

  1. Jag har så svårt för vallmofrö, ibland krasar dom till som en trasig plomb; hu så hemskt det är! Grattis i förskott till den som fyller :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara påminna om att jag en gång skickade hembakta småkakor till dig när du tentapluggade.

    Minns att posttanten inte ville låta det gå som brev, men jag övertalade henne genom att nogsamt måla upp din situation. Och din brevlåda.

    SvaraRadera

Vad tycker du?