onsdag 13 februari 2013

Silvergolv


 Golvet i min klädkammare är nästan färdigmålat men färgburken är fortfarande halvfull. Lika bra att prova om färgen håller för ett köksgolv innan jag går loss på en trelitershink med guld. Så nu har jag prov målat två plankor i köket. Och titta på rosen, visst ser den lite halvtrist ut här.


 Men här med lite silver under sig så får rosen lyster och fägring ändå är golvet (plankorna) bara strukna en gång. Hoppas, hoppas det kommer att hålla bra.


Lackat furugolv eller inte? Inte så svårt att välja tycker jag, nu gäller det bara att övertyga mannen om att jag inte kan leva utan att få måla om lite. (Just nu är han bortrest så provplankorna är en överraskning, en sorts alla hjärtans dag present kan vi säga).

2 kommentarer :

  1. En sådan alla hjärtans dag present står högst på önskelistan. Ett silvergolv!!!

    Kram från Valentina

    SvaraRadera
  2. Himla bra med bortresta män så att man i lugn och ro kan få prova saker lite. Som när min var i Australien, på betryggande avstånd, då passade jag på att prova måla hela köksgolvet ljusgrått. Det blev så bra så och jag provade måla två varv och det hade till och med härdat när han väl var hemma så jag kunde ställa tillbaka alla möbler och jag tror nästan att han ett tag trodde att vi alltid haft ljusgrått golv...att han varit borta så länge att han liksom glömt hur det såg ut innan. Himla bra med dessa resor. Nästa gång har jag nya provplaner. hehehe Varför inte lite silver eller guld....det var ju urvackert!

    SvaraRadera

Vad tycker du?