måndag 21 januari 2013

Insomnia


Jag somnar och råkar vända mig i sömnen. Hjärnan uppfattar det och tror genast att vi är på jobbet, alarm! Klarvaken igen, jag ligger kvar i sängen och låtsas sova men kroppen kan inte lura hjärnan. Timmarna går och jag ligger och vrider mig, försöker att tänka på ingenting. Det är omöjligt! När jag frågar barnen vad de tänker på så svarar de ofta - ingenting. Hur gör dom?
Innan man ska sova så bör man tacka dagen, sa Agneta Sjödin i ett tidnings reportage. Oj, det har jag glömt. Jag börjar här och nu och går sen igenom hela dagen. Tack för att min man inte snarkar, (han bara snusar sött här bredvid, lyllos)  jag fortsätter och tackar mig igenom hela söndagen men inte somnar jag för det. Jag kanske överdrev tackandet, det var ganska jobbigt, jobbigt att vara tacksam. Det räcker nog att tacka för tre bra saker.... Och plötsligt ringer klockan, jippie! Jag gjorde det, jag somnade till slut. Nu gäller det bara att övertyga kroppen att vakna och kliva upp. Undrar om Agneta har några goda råd att bjuda på?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?