onsdag 23 januari 2013

Hållbart


Snart så, har den gjort sitt.  Det finns de som säger att tulpaner håller knappt en vecka, den här buketten har stått sen nyårsafton. Men det kan ju vara så att jag har ovanligt gröna fingrar eller att jag gillar när blommorna krullar sig, inte förrän  alla kronbladen ramlat av åker den ut.



Ibland tittar min man mig djupt i ögonen och säger -älska mig som mest när jag förtjänar det som minst sen himlar han menande med ögonen över någon unge som beter sig (våra egna förstås). Jag vet att det är rätt att tänka så men jag köper det ändå inte. Jag tycker att det blir fel signaler, istället  borde det heta: älska bara den som verkligen förtjänar det eller älska bara de tacksamma. Just tacksamhet tycker jag är en bra egenskap hos barn, mina barn är sällan tacksamma de tar det mesta för givet (kanske mitt fel...) Självklart så älskar jag mina barn till 100% men ibland när de är riktigt jobbiga (händer nästan varje dag när man har fyra stycken som kan turas om att vara jobbiga) så kan det hända att jag sjunker till 99% ett litet tag eller kanske 98% inte lägre än 97 i alla fall (hoppas jag). 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad tycker du?