onsdag 30 januari 2013

Drömmen om att flyga


Jag drömmer om att lära mig flyga men jag känner ingen som kan lära mig. Därför tänkte jag försöka skaffa mig några nya vänner som vet precis hur man gör.



Att inleda en ny vänskap är inte alltid så enkelt, jag trodde att det skulle gå av sig själv om jag bara bjöd på lite bröd.




 De flesta var tyvärr ganska ointresserade, till slut vågade sig några av dem fram. Men så fort jag rörde mig så backade de undan, jag såg kanske hotfull ut.




 Ingen var särskilt intresserad av att visa mig hur man flyger, de ville bara ha mitt bröd sen fortsatte de med sitt simmade.



Utom en, jag vet inte om det här var steg ett men det var i alla fall det närmaste jag kom en lektion.
Eller så var han bara sur på sina kompisar och ville vara för sig själv en stund. Jag får nog komma hit fler gånger eller satsa på andra flygare. Duvor, det kanske vore något de är nog lätt mutade. Örn kan man ju glömma.

2 kommentarer :

  1. Det måste väl vara helt normalt med rödhåriga rödvningade tvåbenta knasbollar som kommer och vill ha flyglektioner? De var nog bara trött på alla som försöker och ignorerade dig därför. Är det Nyköpingsänder? De kan vara svårflörtade.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja de här änderna bor i Västerås tror jag eller så är de bara här på besök. Kanske kommer de från Nyköping, det förklarar i så fall deras nonchalanta bemötande. Finns det lättflörtade änder? //Sanna

      Radera

Vad tycker du?